IBC Eindhoven, 4 augustus 2020: Stop met overtuigen. Start met inspireren

Deel dit bericht!

Gast spreker: Yvonne van Balkom

Je wil waarschijnlijk graag de ander ervan overtuigen dat jij de juiste persoon bent voor de baan of voor de opdracht. Vaak gebeurt dat met het geven van de juiste argumenten, vertellen over je ervaring, je CV mooi maken. 

Op dat moment ben jij – van buiten af – de ander aan het overtuigen. Dat kan – op onbewust niveau – juist averechts werken. Het komt vaak niet écht binnen. Het is net als in de verkoop: “Mensen willen wel kopen, maar willen niet dat er aan ze verkocht wordt.” Herken je dat gevoel bij jezelf? Zo werkt dat ook bij anderen. En ook als je ‘jezelf’ wil verkopen. Het beste voor de dag wil komen voor een potentiele baan of opdracht. 

Mensen willen graag zelf hun beslissingen maken. Of in ieder geval het gevoel hebben dat ze zelf hun beslissingen maken. Dus hoe meer jij gaat overtuigen, hoe meer zij ‘in de weerstand gaan’. Vaak op onbewust niveau. 

Wat als we stoppen met overtuigen en starten met inspireren? 

Door anderen te inspireren, raak je de ander écht. Van binnen. Dus je ben niet van buitenaf hard aan het werk, maar je laat het van binnenuit ontstaan. Zodat de ander zelf zijn conclusies trekt: “Deze persoon moeten we hebben!” Maar hoe doe je dat? Een van de meest krachtige manieren is storytelling. 

In deze workshop neemt Yvonne van Balkom je mee in de wereld van storytelling. Welke verhalen heb jij die relevant zijn om aan een baan of een opdracht te komen? Dat betekent concreet dat je veel meer beeldend gaat spreken in plaats van gewoon wat zeggen. Bijvoorbeeld: je kunt zeggen dat je avontuurlijk bent. Je kunt ook komen met een mooi (waargebeurd) verhaal waaruit blijkt dat je avontuurlijk bent, zodat de ander zelf die conclusie trekt. Het gaat dus om het vinden van relevante, echte verhalen en hoe deze jou kunnen helpen in jouw zoektocht naar een nieuwe baan of nieuwe opdracht. 

Over Yvonne:

Yvonne is 10 jaar mede-eigenaar geweest van een videoproductiebedrijf. Door middel van storytelling maakte zij en haar team pakkende video’s in opdracht van verschillende bedrijven. Naast het vak ‘storytelling’ was zij ook verantwoordelijk voor het binnen halen van de opdrachten. Elke week opnieuw jezelf verkopen. Continu. Om het voor zichzelf leuk te maken, verwerkte ze in dat salesproces ook ‘storytelling’. Zo is de term ‘storyselling’ ontstaan. Hoe kun je jezelf of je producten/diensten verkopen door middel van verhalen. Dus juist vanuit verbinding en connectie met de ander en niet ‘verkoperig’ overkomen. Yvonne deelt tijdens deze workshop graag haar kennis en ervaring met je. Je gaat ook zelf ook de slag met een aantal eigen verhalen, zodat je het de volgende dag meteen kunt toepassen. 

Plaats: Pand P Uiteraard volgens de actuele regels van de RIVM. Meer info via onderstaande link op eventbrite.

Tijd: 13:15 inloop – 16:00

Aanmelden is verplicht via deze link: Eventbrite

Hopelijk zien we je dan!

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *